Deltaco e-Charge kabel, Schuko til type 1, 1 fase, 16A, 3.6kW, 5m, svart

  • 2 990,-
Lagerbalanse: 100+ stk.
Artikkelnummer: EV-1125
EAN: 7333048044426
Del

Deltaco e-Charge kabel, Schuko for type 1, 1 fase, 3.6KW, 5m, svart

 

Deltaco e-Charge EV-1125 lade-kabel passer til alle kjøretøy med en Type1-kontakt for de som ønsker å lade via en standard Schuko såkalt modus 2 lade kontakt. Lader strøm opp til 3.6KW. Justerbar ladestrøm mellom 10A eller 16A. Sølvbelagte tilkoblinger garanterer god kontakt og lang levetid. Lengde 5m. Type1-pluggen er utstyrt med støvdeksel for å beskytte mot støv, smuss og fuktighet under lagring. Kabelkontrollboksen har en innebygd type A jordfeilbryter.
Kabelen er laget av et TPE-materiale som gir god motstand mot olje, slitasje og UV-lys. Kabelen er også fleksibel i kulde.
Biler med Type1-kontakter er for eksempel. Mitsubishi Outlander.

 

Lading av bilen overvåkes av en toveis kommunikasjon mellom bilen og kontrollboksen. Når kabelen er koblet til bilen, utføres en selvtest som sikrer at kabelen er riktig tilkoblet og at bilen er klar til å motta strøm, før ladingen starter og kontrollboksen gir kabelen energi.
Beskyttelse vurdert i henhold til IP 66. Kabelens kontrollboks har en innebygd jordfeilbryter. I tilfelle en jordfeil er strømmen slått av.

 

Skjøteledninger må ikke brukes.
Kabelen må ikke repareres eller skjøtes da dette kan påvirke sikkerheten og funksjonen.

Sertifisering: TUV 2 PfG 1908
Kabel: EV07EE-H, 3G2.5mm² + 1x05mm² + EV07EE-H, 3G2.5mm²
Klassifisering: IP66
Vekt: 2.05KG
Driftstemperatur: -25 ° C - + 55 ° C
Garanti: 3 år

 

Det svenske Elsäkerhetsverket i Sverige, DSB i Norge, Tukes i Finland og Det danske Sikkerhedsstyrelsen i Danmark, alle fraråder regelmessig lading i vanlige vegg- og motorvarmeruttak. MERK noen lokale avvik oppstår.
Men dette anbefales vanligvis:
• Gamle eller feilkoblinger og kabelgrener i
eiendommen kan føre til varm- kjøring ved høye belastninger, som på
grunn av dette kan føre til brann. La derfor et elektrisk installasjons-selskap
kontrollere den elektriske installasjonen.
• Normale vegg- og motorvarmeruttak (Schuko) er ikke
laget for elbil-lading og kan ikke håndtere gjentatt høy
belastning over lang tid - begrens derfor alltid ladingen
til 8-10A og heng kontrollboksen i en krok.
• Skjøteledning bør ikke brukes når det er fare for at
sikringen ikke beskytter riktig. I tillegg kan port til en kontrollboks e